MEHMET ŞAM TİCARET MESLEK LİSESİ 2013–2014
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
TARİH GRUBU DERSLERİ ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ: 12.09.2013
TOPLANTI SAATİ: 12.30
TOPLANTI YERİ: ÖĞRETMENLER ODASI
DERSLER: TARİH 9.10 ve 11.Sınıf T.C. İNKILÂP
TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK,
TOPLANTIYA KATILANLAR: Uğur ÜNLÜ , Cevheri GÜZEL
GÜNDEM MADDELERİ
1-Okul tarih
zümresi açılış ve yoklama.
2- Türk Milli
Eğitimin genel ve özel amaçları,1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve dersin
amaçlarının gözden geçirilmesi,
3- Bir önceki toplantıya ait zümre kararlarının uygulama sonuçlarının
değerlendirilmesi ve uygulamaya yönelik yeni kararların alınması.
4- 2013–2014 Öğretim yılı çalışma takviminin değerlendirilmesi ve ders
saat sayılarına göre iş günlerinin tespiti.
5- Yıllık
planların nasıl yapılacağının tespiti.
Lise 1 Tarih: M.E.B. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 11.10.2007
tarih ve 172 Karar Sayısı ile kabul edilen Müfredat programı
Lise 2 Tarih: M.E.B. Talim
Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 03.06.2008 tarih ve 138 Karar Sayısı ile kabul
edilen Müfredat programı
Lise 3 T.C.İnkılâp Tarihi ve
Atatürkçülük konuları: M.E.B. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 10.12.2010
tarih ve 228 Karar Sayısı ile kabul edilen Müfredat programı
6 -Öğretim programlarında yer
alması gereken Atatürkçülükle ilgili konular üzerinde durularak çalışmaların
buna göre planlanması.
7- Öğretim programında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate alınarak
derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri ile bunların
uygulama şeklinin belirlenmesi.
8- Ders
planlarının hazırlanışı
9- Ölçme ve
değerlendirme
A) Yazılı yoklamalar
B) Proje ve performans
C) Sınavların
değerlendirme ölçütleri ve zamanları
10- Öğrencilere verilen proje ödevlerinin
belirlenmesi , konuların tespiti ve değerlendirme esasları
11- Dersin işlenişinde uygulanacak yöntemler, karşılaşılacak sorunlar
ile ilgili alınacak tedbirler
12-Öğretim
materyalleri, çevreden yaralanılabilecek kaynaklar.
13-Diğer zümre
öğretmenleriyle işbirliği
14- Öğrenci
başarısını arttırmak için yapılacak çalışmalar.
15- Okulumuzun YGS ve
LYS başarısının yükseltilmesi için
alınacak tedbirler
16- Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNE GEÇİLDİ
MADDE 1.
2013-2014 Eğitim öğretim yılı Mehmet Şam Ticaret Meslek
Lisesi I. dönem Tarih dersi zümre
öğretmenler kurulu, Cevheri GÜZEL başkanlığında , Tarih Öğretmeni Uğur ÜNLÜ’nün katılımıyla 12-09-2013 Perşembe
günü 12.30‘ da toplandı. Gündem maddelerini görüşerek aşağıdaki kararları aldı.
MADDE 2.
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
ve Türk Milli Eğitiminin genel ve özel amaçları okundu. Bu doğrultuda, Türkiye
Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarının bilincinde bireyler
yetiştirilmesi için çaba gösterilmesi kararlaştırıldı. Öğrencilere geçmişle
içinde bulunduğu zaman arasında bağlantı kurdurup, gün geçtikçe daha da
çoğalarak karmaşık hale gelen yurt ve dünya meselelerini iyi değerlendiren,
çözümler getirebilen kişilik kazandırmak, demokrasiyi üstün tutma şuuru ve
davranışı kazandırmak konusunda karar birliğine varıldı.
Zümre başkanı
Cevheri GÜZEL programlarının gelişen yeni şartlara ve teknolojilere göre
sürekli yenilendiğini bu yeniliklerin http://ttkb.meb.gov.tr
adresinden yayınlandığını söyleyerek sürekli takip edilmesini ve dikkate
alınmasını istedi.
KARAR:
A)
Talim ve Terbiye ve 134 sayılı kararı ile Tarih 10
,Tarih 11 ve Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi dersleri Programlarında yapılan
değişikliklere uyulması ve planlara yansıtılması kararlaştırıldı.
B)
Talim ve Terbiye Kurulumuzun 11/05/2012 tarih ve 36
sayılı kararı ile T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi Programı ile Milli
Güvenlik Dersi arasında yapılan
ilişkilendirmeye dikkat edilmesi ve planlara yansıtılmasına, mevcut ders
kitaplarının 2012 – 2013 Eğitim ve Öğretim yılına mahsus olmak üzere bu
ilişkilendirme ve farklılıklara uyarlanarak kullanılması kararlaştırıldı.
Tarih
dersinin genel amaçları, programın yaklaşımı ve kazandırılması gereken temel beceriler
Tarih Öğretmeni Cevheri GÜZEL tarafından okunarak bu hususlara göre planlama ve
eğitim-öğretim yapılması kararlaştırıldı.
TARİH DERSİNİN GENEL AMAÇLARI
1. Atatürk ilke ve inkılâplarının, Türkiye Cumhuriyeti’nin
siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik
gelişmesindeki yerini kavratarak öğrencilerin laik, demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli
olmasını sağlamak.
2. Geçmiş, bugün ve gelecek algısında tarih bilinci
kazandırmak.
3. Türk tarihini ve Türk kültürünü oluşturan temel öge ve
süreçleri kavratarak öğrencilerin kültürel mirasın korunması ve
geliştirilmesinde sorumluluk almalarını sağlamak.
4. Millî kimliğin
oluşumunu, bu kimliği oluşturan unsurları ve millî kimliğin korunması gerekliliğini
kavratmak.
5. Geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurarak millî birlik
ve beraberliğin önemini kavratmak.
6. Tarih boyunca kurulmuş uygarlıklar ve yaşayan milletler
hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
7. Türk milletinin dünya kültür ve uygarlığının
gelişmesindeki yerini ve insanlığa hizmetlerini kavratmak.
8. Öğrencilerin kendilerini kuşatan kültür dünyaları
hakkında meraklarını gidermek.
9. Tarihin sadece siyasi değil, ekonomik, sosyal ve
kültürel alanları kapsadığını fark ettirerek hayatın içinden insanların da
tarihin öznesi olduğu bilincini kazandırmak.
10. Tarih alanında araştırma yaparken tarih biliminin
yöntem ve tekniklerini, tarih bilimine ait kavramları ve tarihçi becerilerini
doğru kullanmalarını sağlamak.
11. Öğrencilerin farklı dönem, mekân ve kişilere ait
toplumlararası siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik etkileşimi analiz ederek bu
etkileşimin günümüze yansımaları hakkında çıkarımlarda bulunmalarını sağlamak.
12. Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, demokrasi ve insan
hakları gibi temel değerlerin önemini kavratarak bunların korunması ve
geliştirilmesi konusunda duyarlı olmalarını sağlamak.
13. Kendi kültür değerlerine bağlı kalarak farklı
kültürlerle etkileşimde bulunabilmelerini sağlamak.
14. Kültür ve uygarlığın somut olan ya da olmayan mirası
üzerinde tarih araştırmaları yaparak çalışkanlık, bilimsellik, sanatseverlik ve
estetik değerleri kazandırmak.
15. Öğrencilere, tarihsel anlatıları yazılı ve sözlü ifade
ederken Türk dilini doğru ve etkili kullanma becerisi kazandırmak.
PROGRAMLARIN
TEMEL YAKLAŞIMI
1. Her öğrencinin birey olarak kendine özgü olduğunu kabul
eder.
2.Öğrencilerin gelecekteki
yaşamlarına ışık tutarak bireylerden beklenen niteliklerin geliştirilmesine
duyarlılık gösterir.
3.Bilgi, kavram, değer ve
becerilerin gelişmesini sağlayarak öğrenmeyi öğrenmenin gerçekleşmesini ön
planda tutar.
4. Öğrencileri düşünmeye, araştırmaya, soru sormaya ve
görüş alışverişi yapmaya özendirir.
5. Öğrencilerin fiziksel ve duygusal açıdan sağlıklı ve
mutlu bireyler olarak yetişmesini amaçlar.
6. Millî değerleri merkeze alarak evrensel değerlere
saygılı olmaya önem verir.
7. Öğrencilerin ruhsal, ahlaki, sosyal ve kültürel
yönlerden gelişmesini hedefler.
8.Öğrencilerin haklarını bilen ve kullanan,
sorumluluklarını yerine getiren bireyler olarak yetişmesini önemser.
9. Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmasını
sağlar.
10.Öğrencilerin öğrenme sürecinde deneyimlerini
kullanmasına ve çevreyle etkileşim kurmasına imkân sağlar.
11. Her öğrenciye ulaşabilmek için öğrenme-öğretme yöntem
ve tekniklerindeki çeşitliliği dikkate alır.
TEMEL BECERİLER
Temel beceriler, öğrencilerin öğrenme alanlarındaki
gelişimleriyle bağlantılı, yatay
olarak bir yılın sonunda, dikey olarak da on birinci
sınıfın sonunda kazanacakları ve hayat
boyu kullanacakları temel becerilerdir. Tarih Dersi
Öğretim Programı içerdiği kazanımlarla
bu temel becerilerin ve derse özgü becerilerin
geliştirilmesini hedeflemektedir.
Tarih Dersi
Öğretim Programı ile ulaşılması beklenen temel beceriler şunlardır:
• Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma
• Eleştirel düşünme
• Yaratıcı düşünme
• İletişim kurma
• Araştırma-sorgulama
• Sorun çözme
• Bilgi teknolojilerini kullanma
• Girişimcilik
• Gözlem yapma
• Değişim ve sürekliliği algılama
• Mekânı algılama
• Sosyal katılım
Tarih Dersi Öğretim
Programı’nda yer alan tarihsel düşünme becerileri şunlardır:
• Kronolojik düşünme
• Tarihsel kavrama
• Tarihsel analiz ve yorum
• Tarihsel sorun analizi ve karar verme
• Tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma
MADDE 3.
2012–2013 öğretim yılına ait
yapılan zümre toplantı tutanakları incelendi. Zümre Başkanı Cevheri
GÜZEL; bu kararların uygulandığını ve başarılı olduğunu söyleyerek bu dönemde
de uygulanmasını istedi.
Derslerin
müfredat programlarının bitirilmesi ile ilgili raporları incelendi. Tüm tarih
derslerinde verilen raporlara göre müfredat programlarının zamanında
tamamlandığı ve zümre toplantılarında alınan kararların titizlikle uygulandığı,
aksayan bir yönünün bulunmadığı tespit edildi.
MADDE 4.
2013–2014 Öğretim yılı çalışma takvimi
incelenerek resmi tatiller ve bayram tatilleri de göz önünde tutularak derslere
göre iş günü şöyle tespit edildi.
Birinci Dönem 16/Eylül/2013 - 24/Ocak/2014
İkinci Dönem 10/Şubat/2014
- 13/Haziran/2014
Eylül 11 işgünü, Ekim 17 işgünü, Kasım
21 işgünü, Aralık 22, işgünü, Ocak 17 işgünü olmak üzere
I.Dönem 88 işgününden oluşmaktadır. Şubat 15 işgünü, Mart 21
işgünü, Nisan 20.5 işgünü, Mayıs 20.5 işgünü, Haziran 10
işgünü olmak üzere II. Dönem 87 işgününden oluşmaktadır. Yıllık planlar
2551 s.t.d.sine göre hazırlanacaktır.
MADDE 5.
Tarih Öğretmeni Uğur ÜNLÜ 2488
sayılı T.D.de yayımlanan Atatürkçülükle ilgili konuları okudu.
Zümre Başkanı Cevheri GÜZEL ;2104 Sayılı Tebliğler Dergisinden Atatürk İnkılap ve İlkelerinin Öğretim
Esasları Yönergesinin Genel Tarih Dersleriyle ilgili bölümünü okudu;
a. Bu dersi okutan
öğretmenler, Atatürk'ün Türk Tarihine verdiği önemi ve Türk Tarih Kurumunu
açışıyla başlattığı çalışmaları göz önünde bulundurmalıdır.
b. Türk İnkılabının
başlangıcı ile ilgisi olan Osmanlı İmparatorluğunun durumu, devlet adamları ve
devlet kurumları konuları işlenirken; Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi
Müfredat Programının başında yer alan "AÇIKLAMALAR"
dahil, konu ile ilgili hususlara bağlı kalınmasına özen gösterilmelidir.
c. Kendi tarihimizdeki ünlü
devlet adamları, kahramanlar, ıslahatçılar veya başka kavim ve milletlerin
"Büyük" unvanını almış, kralları. imparatorlarıyla Atatürk'ün
kişiliği; onların bıraktıkları eserlerle, İnkılabımızın yenilikleri karşılaştırılırken,
kişiler ve kurumlar bulundukları zamana göre değerlendirilmeli, Atatürk'ün
20.asırdaki üstün kişiliği vurgulanmalı ve İnkılabının eşsizliği
belirtilmelidir.
ç. İkinci Anayurdumuz olan
Türkiye'nin tarihinde dönüm noktasını oluşturan Malazgirt ve Miryekefalon
savaşları anlatılırken, Kurtuluş Savaşımızın sonundaki Büyük Taarruz ve
Başkumandan Meydan Muharebesinin önemine de değinilmelidir.
d. Anadolulun fethi konusunda
bugünkü yurdumuzun Bizanslardan alınışı anlatılırken, Anadolu'da Bizans
boyunduruğu altında yaşamış olan Ermenilerle bir sorunumuzun olmadığı üzerinde
durulmalı; son zamanlarda dış güçlerle desteklenip, yabancı
ülkelerde elçilik veya müşavirliklerde giriştikleri kanlı cinayetler karşısında
Türk Milletinin, belirli terör odaklarınca düşünülen siyasi oyunlarının
tuzağına düşmeyişi açıklanmalı; Türk Milletinin her zaman olduğu gibi
davasındaki haklılığının kabulünü sabırla beklediği belirtilmeli; yaratılmak
istenen olaylar, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi derslerinde işlenen bu konu
ile ilgili kısımların ışığı altında değerlendirilmelidir.
e. Tarihimizde gurur duyduğumuz
kahramanlıklar anlatılırken, yerine göre, en büyük kahraman Atatürk ile ilişki
kurulmalıdır.
f. 1683 yılındaki II. Viyana
Bozgunu ve ard arda başlayan yenilgilerimîz açıklanırken, Osmanlı
topraklarındaki geri çekilmenin Sakarya Meydan Muharebesi ile son
bulduğu ve Türk Milletinin ters giden talihinin, büyük Kurtarıcımız Atatürk ile
değiştiği açıklanmalıdır.
g. Kanuni Sultan Süleyman
zamanında bir lütuf olarak Fransızlara verilen Kapütilasyonlardan bahsedilirken,
daha sonra devletimizin ekonomik yönden sömürülmesine yol açan bu anlaşmanın Lozan Barış Antlaşmasıyla kaldırılması üzerinde durulmalıdır.
h. Osmanlı İmparatorluğunda yapılan ıslahat hareketleri,
bilhassa II.
Mahmut zamanındaki yeniliklerle Tanzimat ve Meşrutiyet devirlerindeki
değişiklikler açıklanırken; bu değişiklikler ve düzenlemeler, Atatürk İnkılabının
getirdiği yeniliklerle karşılaştırılmalı ve Atatürk'ün
İnkılapçı olarak kişiliğindeki üstünlük belirtilmelidir.
i. Siyasi olaylar yanında yer
alan geçmiş
devirlerin kültür ve sanat hareketleri üzerînde durulurken;
gene cumhuriyet devri kültür ve sanatıyla karşılaştırmalar yapılmalı, Atatürk zamanında başlatılan bu tür
yeniliklerin değeri kavratılmalıdır.
Bütün
bunlarla beraber İnkılap Tarihimizin temelinde bulunan Genel Tarihimizle
ilgili konuların giriş, sonuç bölümleriyle, bağlantı kurulacak
kısımlarında yerine göre, Atatürk ve İnkılabındaki etkinlikler dilden
düşürülmemelidir.
KARAR: Bu konuların ünitelendirilmiş yıllık planlarının konular bölümüne yerleştirilmesi kararı alındı. Milli gün ve
haftalarda Atatürkçülükle ilgili konulara derslerde yer verilmesi, Atatürkçülük
konularının işlendikten sonra sınıf defterine işlenmesine karar verildi.
MADDE 6.
Tarih Öğretmeni Uğur ÜNLÜ derslerin
işlenişinde öğrencileri aktif hale getirecek öğrenci merkezli yöntem ve
tekniklerin uygulanması gerektiğini söyledi.
Uğur ÜNLÜkonuları işlerken öğrencilere daha fazla söz hakkı vermemiz
gerek
tiğini
yani öğrenci merkezli ders işlemenin başarıyı artıracağını, dersi ezberden
çıkartarak sebep ve sonuç ilişkileri üzerinde durup günümüzle bağlantı kurup
gelişmelerden ders çıkartarak daha fazla zihinde yer etmesini sağlamamız
gerektiğini söyledi.
Zümre Başkanı Cevheri GÜZEL,
konuları işlerken öğrencilerin duygu ve düşüncelerine sık sık yer verilmesini,
derslerde konuları işlerken grup çalışmasının yapılmasıyla konuların daha iyi
kavratılacağını, öğrencilerin işlenecek konuya hazırlıklı gelmeleri sağlanarak
öğrencilerin derse ilgisinin artırılmasına çalışılacağını, ders müfredat
konuları ile ilgili öğrencilere belirli bir zamanda hazırlamak üzere proje
konularının verilmesi ve bu proje ile ilgili bilgilerin bir dosyada toplanarak
sınıfta öğrencinin arkadaşlarına sunmasının öğrencinin öğrenmesi ve araştırması
bakımından önemli olduğunu söyledi.
KARAR:
a-Tahtanın
öğretmen tarafından mutlaka kullanılmasına
b-Defter tutturularak
hazırlık soruları, şekil ve haritalar yaptırılmasına, konu sonlarındaki değerlendirme
sorularının cevaplandırılmasına,
c-Derslerde
soru-cevap yöntemine yer verilerek, tartışma ortamı yaratılmasına, ezber yerine
severek çalışmaları için gerekli telkin
ve önerilerde bulunulmasına,
d-Konuların
sınıf seviyesine göre işlenmesine,
e-Konular
için gerekli araç ve gereçlerin önceden sınıfa getirilmesine,
f-Öğrenciyi
aktif tutmak ve derse hazırlıklı gelmesini sağlamak için işlenecek konuların
önceden ödev olarak verilmesine,
g-Öğretmenlerin
derslere hazırlıklı girerek, vücut dilini iyi bir şekilde kullanmasına,
h-Aynı türden
sınıflara giren zümre öğretmenlerinin konu ve soru işbirliği yapmasına,
ı- Aynı
türden sınıflara giren zümre öğretmenlerinin ödev verme ve ortak
değerlendirmedebirlikte hareket etmesine, karar verilmiştir.
İ-Anlatım,
soru-cevap, grup tartışması, dikkat çekme, güdüleme, beyin fırtınası, olayları
yorumlama, anlaşılmayan konuların tekrarı ile ilgili yöntem ve tekniklerin
uygulanmasına teknolojik araç ve gereçlerden imkânlar ölçüsünde ders
işlenişinde yararlanmasına karar verildi.
MADDE 7.
TARİH DERSİ
(9. SINIF) ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTELER VE SÜRELERİ
Tarih dersi
öğretim programı haftada 2 saat esas alınarak hazırlanmıştır. Tarih dersi
(9. sınıf)
öğretim programı 6 üniteden oluşmaktadır.
1. Ünite: Tarih Bilimi
2. Ünite: Uygarlığın Doğuşu ve İlk
Uygarlıklar
3. Ünite: İlk Türk Devletleri
4. Ünite: İslam Tarihi ve Uygarlığı
( 13. Yüzyıla Kadar)
5. Ünite: Türk-İslam Devletleri (
10-13. Yüzyıllar)
6. Ünite: Türkiye Tarihi ( 11-13.
Yüzyıl)
TARİH DERSİ (9. SINIF) ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTELERİ, KAZANIM
SAYILARI, SÜRELERİ VE ORANLARI
ÜNİTE
|
KAZANIM SAYISI
|
SÜRE/DERS SAATİ
|
ORANI (%)
|
I.
ÜNİTE: Tarih Bilimi
|
9
|
14
|
20
|
II. ÜNİTE: Uygarlığın Doğuşu ve İlk
Uygarlıklar
|
6
|
10
|
14
|
III. ÜNİTE: İlk Türk Devletleri
|
8
|
12
|
18
|
IV. ÜNİTE: İslam
Tarihi ve Uygarlığı (13. Yüzyıla
Kadar)
|
7
|
10
|
16
|
V. ÜNİTE: Türk-İslam
Devletleri (10-13. Yüzyıllar)
|
8
|
12
|
18
|
VI. ÜNİTE: Türkiye Tarihi (11-13.
Yüzyıl)
|
6
|
14
|
14
|
Toplam
|
44
|
72
|
100
|
9.Sınıf Tarih Programı Talim ve
Terbiye Kurulunun 11.10. 2007 tarih ve 172 sayılı Kararı ile kabul edilmiş
olup, Kasım 2007-2602 Sayılı Tebliğler
Dergisinde yayınlanarak 2008-2009 Eğitim ve Öğretim Yılından itibaren
uygulanmaya başlanmıştır.
TARİH DERSİ (10.
SINIF) ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTELER VE SÜRELERİ
Tarih dersi öğretim programı
haftada 2 ders saati esas alınarak hazırlanmıştır. Tarih
dersi
(10. sınıf) öğretim programı 5 üniteden oluşmaktadır.
1. Ünite: BEYLİKTEN DEVLETE
(1300–1453)
2. Ünite: DÜNYA GÜCÜ: OSMANLI
DEVLETİ (1453–1600)
3. Ünite: ARAYIŞ YILLARI (XVII.
YÜZYIL)
4. Ünite: DİPLOMASİ VE DEĞİŞİM
(XVIII. YÜZYIL)
5. Ünite: EN UZUN YÜZYIL (1800–1922)
TARİH DERSİ (10. SINIF) ÖĞRETİM PROGRAMI
ÜNİTELERİ, KAZANIM SAYILARI,
SÜRELERİ VE ORANLARI
ÜNİTE
|
KAZANIM SAYISI
|
SÜRE/DERS SAATİ
|
ORANI (%)
|
I.
ÜNİTE: Beylikten Devlete (1300–1453)
|
9
|
12
|
17
|
II.
ÜNİTE: Dünya Gücü: Osmanlı Devleti (1453–1600)
|
16
|
18
|
25
|
III.
ÜNİTE: Arayış Yılları (XVII. Yüzyıl)
|
11
|
11
|
15
|
IV.
ÜNİTE: AVRUPA VE
OSMANLI DEVLETİ (XVIII. YÜZYIL)
|
11
|
11
|
15
|
V.
ÜNİTE: En Uzun Yüzyıl (1800–1922)
|
17
|
20
|
28
|
Toplam
|
64
|
72
|
100
|
.10.Sınıf Tarih Dersi Programı
Talim ve Terbiye Kurulunun 03.06.2008 tarih ve 138 sayılı Kararı ile kabul
edilmiş olup, Temmuz 2008-2610 Sayılı
Tebliğler Dergisinde yayınlanarak 2009-2010 Eğitim ve Öğretim Yılından itibaren
uygulanmaya başlamış olup, programda Talim ve Terbiye Kurulu’nun 12/09/2011
tarih ve 134 sayılı kararıyla değişiklik yapılmıştır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILÂP TARİHİ
VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTELER VE SÜRELERİ
Türkiye
Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı haftada 2
ders saati esas alınarak hazırlanmıştır. Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve
Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı 7 üniteden oluşmaktadır.
1.
Ünite: 1881’DEN 1919’A MUSTAFA KEMAL
2.
Ünite: MİLLÎ MÜCADELE’NİN HAZIRLIK DÖNEMİ
3.Ünite:
KURTULUŞ SAVAŞI’NDA CEPHELER
4.Ünite:
TÜRK İNKILÂBI
5.Ünite:
ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK İLKELERİ
6.Ünite:
ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
7.Ünite:
ATATÜRK’ÜN ÖLÜMÜ
TC. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ
(11. SINIF) ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTELERİ, KAZANIM SAYILARI. SÜRELERİ VE ORANLARI
ÜNİTE
|
KAZANIM SAYISI
|
SÜRE/DERS SAATİ
|
ORANI (%)
|
||||
I.
ÜNİTE: 1881’DEN
1919’A MUSTAFA KEMAL
|
4
|
6
|
7
|
||||
II.ÜNİTE: MİLLÎ
MÜCADELE’NİN HAZIRLIK DÖNEMİ
|
7
|
8
|
11
|
||||
III.ÜNİTE: KURTULUŞ SAVAŞI’NDA
CEPHELER
|
5
|
8
|
8
|
||||
IV.ÜNİTE: TÜRK
İNKILABI
|
12
|
16
|
19
|
||||
V.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK
İLKELERİ
|
28
|
22
|
45
|
||||
VI.ÜNİTE: ATATÜRK
DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
|
4
|
6
|
7
|
||||
VII.ÜNİTE: ATATÜRK’ÜN ÖLÜMÜ
|
2
|
2
|
3
|
||||
Toplam
|
62
|
72
|
100
|
||||
Talim ve Terbiye Kurulunun
10.12.2010 tarih ve 228 Sayılı Kararı ile, kabul
edilen öğretim programı 2011 – 2012 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren
uygulanmaya başlanmış olup Programda Talim ve Terbiye Kurulu’nun 11/05/2012 tarih
ve 36 sayılı kararı ile değişiklik yapılmıştır. uygulanır.
a) Yıllık planlar, 27.04.1998 Tarihli 64
sayılı Talim Terbiye Kurulu kararı ile 2488 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yer
alan Atatürk İlke ve İnkılâpları‘na yer verilerek, 14.06.2002–272 tarih ve
sayılı ve 2538-2539 sayılı Tebliğler Dergilerinde yer alan Azınlıklar(Ermeni,
Pontus-Rum, Süryaniler) ile ilgili konulara hedef ve davranışlarda yer
verilerek, 30.07.2003 Karar Tarihli, 226 Karar Sayılı, 2551 Tebliğler
Dergisinde yayımlanan “ Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının
Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge “ dikkate alınarak uygun formatta
hazırlanmıştır.
b)
Atatürk İlke ve İnkılâplarının Tarih derslerinde öğretim esaslarının
görüşülmesi konusunda 2488 s.t.d. incelenerek uygulama yapılması
kararlaştırıldı. Buna göre derslerde işlenecek Atatürkçülük konuları şu şekild
düzenlendi.
Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde Atatürk’ün hayatı konusunda, Atatürk’ün hayatı, kişiliği olarak düzenlenecektir. Öğrenim hayatı işlenirken Atatürk’ün bitirdiği okullarda aldığı eğitim ve onun üzerindeki etkileri açıklanacak, askerlik hayatı işlenirken Atatürk’ün Trablusgarp ve I.Dünya Savaşı’nda ki başarıları üzerinde durulacak. Siyasi hayatı işlenirken Atatürk’ün siyasi yönünün kurtuluş savaşının başkumandanı olduğu vurgulanacak. Siyasi yönünün kurtuluş savaşının hazırlık döneminde ön plana çıktığı, temsil heyeti başkanı, T.B.M.M Başkanı, Cumhurbaşkanı olarak siyasi hayatını sürdürdüğü belirtilecektir.
Atatürk’ün kişiliği ve öğrenim hayatı konusunda kişisel özellikleri açıklanacak konular vecizeleriyle zenginleştirilerek verilecektir.
Aile çevresi ve öğrenim hayatı konusunda, Atatürk’ün düşünce sisteminin oluşumunda; Aile çevresinin, öğrenim hayatının, öğretmenlerinin, yerli ve yabancı düşünürlerin etkileri belirtilecek. Fransız ihtilali ile ortaya çıkan fikirlerin, Avrupa’da bilim ve teknik alanında meydana gelen gelişmelerin etkileri üzerinde durulacak. Osmanlı devletini çöküşten kurtarmak için ortaya atılan düşünce akımlarının Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşumundaki etkileri açıklanacaktır.
Atatürk’ün ülkenin içinde bulunduğu durumdan kurtarılması ve I.Dünya Savaşı sonunda vatanın bütünlüğünün ve milletin bağımsızlığının tehlikeye düşmesi karşısında harekete geçtiği ve millet düşüncesini esas aldığı, hedefinin milli egemenliğe dayalı bir ulus devleti kurmak olduğu açıklanacak.
Atatürkçü düşünce sistemi konusunda Atatürk’ün tam bağımsızlık ülküsüne bağlı olduğu devlet yönetiminin millet egemenliğine dayandırılması gerektiği, Türk kültürünü aklın ve bilimin öncülüğünde çağdaş uygarlık seviyesine yükseltmeyi amaçladığı belirtilecektir.
Atatürkçü düşüncede yer alan temel fikirleri kapsayan bazı konular: Tam Bağımsızlık, Türk kadınının toplum içindeki yeri, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi konusunda açıklanacak, Türk kadınının haklarını pek çok Avrupa ülkesinden önce almış olduğu vurgulanacaktır.
Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydalar konusunda kurtuluş savaşının kazanılmasındaki etkisi, Türk inkılâbının başarıya ulaşmasındaki rolü, milli kültürün gelişmesindeki katkısı, çağdaş uygarlık yolundaki ilerleme ve gelişmeyi katkısı belirtilecektir.
Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı yararlar açıklanacak. Devletçilik ilkesi, Atatürkçü düşüncede devlet ve fert ilişkileri, devlet ve ferdin başlıca görevleri vecizeleriyle açıklanacaktır.
Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde Atatürk’ün hayatı konusunda, Atatürk’ün hayatı, kişiliği olarak düzenlenecektir. Öğrenim hayatı işlenirken Atatürk’ün bitirdiği okullarda aldığı eğitim ve onun üzerindeki etkileri açıklanacak, askerlik hayatı işlenirken Atatürk’ün Trablusgarp ve I.Dünya Savaşı’nda ki başarıları üzerinde durulacak. Siyasi hayatı işlenirken Atatürk’ün siyasi yönünün kurtuluş savaşının başkumandanı olduğu vurgulanacak. Siyasi yönünün kurtuluş savaşının hazırlık döneminde ön plana çıktığı, temsil heyeti başkanı, T.B.M.M Başkanı, Cumhurbaşkanı olarak siyasi hayatını sürdürdüğü belirtilecektir.
Atatürk’ün kişiliği ve öğrenim hayatı konusunda kişisel özellikleri açıklanacak konular vecizeleriyle zenginleştirilerek verilecektir.
Aile çevresi ve öğrenim hayatı konusunda, Atatürk’ün düşünce sisteminin oluşumunda; Aile çevresinin, öğrenim hayatının, öğretmenlerinin, yerli ve yabancı düşünürlerin etkileri belirtilecek. Fransız ihtilali ile ortaya çıkan fikirlerin, Avrupa’da bilim ve teknik alanında meydana gelen gelişmelerin etkileri üzerinde durulacak. Osmanlı devletini çöküşten kurtarmak için ortaya atılan düşünce akımlarının Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşumundaki etkileri açıklanacaktır.
Atatürk’ün ülkenin içinde bulunduğu durumdan kurtarılması ve I.Dünya Savaşı sonunda vatanın bütünlüğünün ve milletin bağımsızlığının tehlikeye düşmesi karşısında harekete geçtiği ve millet düşüncesini esas aldığı, hedefinin milli egemenliğe dayalı bir ulus devleti kurmak olduğu açıklanacak.
Atatürkçü düşünce sistemi konusunda Atatürk’ün tam bağımsızlık ülküsüne bağlı olduğu devlet yönetiminin millet egemenliğine dayandırılması gerektiği, Türk kültürünü aklın ve bilimin öncülüğünde çağdaş uygarlık seviyesine yükseltmeyi amaçladığı belirtilecektir.
Atatürkçü düşüncede yer alan temel fikirleri kapsayan bazı konular: Tam Bağımsızlık, Türk kadınının toplum içindeki yeri, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi konusunda açıklanacak, Türk kadınının haklarını pek çok Avrupa ülkesinden önce almış olduğu vurgulanacaktır.
Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydalar konusunda kurtuluş savaşının kazanılmasındaki etkisi, Türk inkılâbının başarıya ulaşmasındaki rolü, milli kültürün gelişmesindeki katkısı, çağdaş uygarlık yolundaki ilerleme ve gelişmeyi katkısı belirtilecektir.
Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı yararlar açıklanacak. Devletçilik ilkesi, Atatürkçü düşüncede devlet ve fert ilişkileri, devlet ve ferdin başlıca görevleri vecizeleriyle açıklanacaktır.
Laiklik ilkesinin dayandığı esaslar,
laikliğin devlet hayatına ve sosyal hayata ilişkin yönleri dini istismar ve
taassup konusunda Atatürk’ün düşünce ve görüşleri, vecizeleri geliştirilerek
verilecektir.
Atatürk ilkeleri konusunda
ilkelerin nitelikleri açıklanarak yabancı ideolojilerle bağlantısı olmadığı
açıklanacaktır. İlkelerin Türk kültürünün tarihsel derinliklerinden ve Türk
toplumunun ihtiyaçlarından kaynaklandığı açıklanacaktır.
Cumhuriyetçilik ilkesi,
cumhuriyetin tanımı ve dayandığı esaslar Atatürk’ün vecizeleriyle
zenginleştirilerek verilecektir. Cumhuriyetin nitelikleri konusunda, insan
haklarına saygılı olması Atatürk milliyetçiliğine bağlı demokratik, laik,
sosyal hukuk devleti, milli ve Üniter devlet niteliklerinin değiştirilemeyeceği
vurgulanacaktır. Cumhuriyete yönelik iç ve dış tehditler işlenirken Atatürk’ün
gençliğe hitabesinden faydalanılarak Türk gençliğinin görevleri açıklanacaktır.
Cumhuriyeti korumanın milli bir görev olduğu vurgulanacak Atatürk’ün
Cumhuriyeti sonsuza kadar yaşatılması ideali ve isteği açıklanacaktır.
Milliyetçilik ilkesi:
Atatürk milliyetçiliğinin dayandığı temel esaslar konusunda milli birlik ve
beraberliğin anlamı, bunun sosyal gücün gelişmesine katkısı, siyasi, askeri,
ekonomik ve teknolojik gücün gelişmesine katkıları belirtilecektir. Milli
birlik ve beraberliği güçlendiren unsurlar milli eğitim, milli kültür, dil
tarih, kültür birliği, misali milli ve Türklük şuurunun manevi değerler olduğu
açıklanacaktır.
Türkiye’ye yönelik iç ve
dış tehdit, Türkiye’nin jeopolitik önemi, güçlü bir Türkiye’nin
arzulanmayışı iç tehdit unsurlarının hedefleridir. Türkiye’ye yönelik iç ve dış
tehdit konusu işlenirken Atatürk’ün vecizelerinden faydalanılacaktır.
2538 sayılı tebliğler dergisindeki
müfredat değişikliğinin gözden geçirilmesi:
1-Ortaöğretim Tarih 9, Tarih 10 ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülükdersi öğretim programlarındaki bazı konular geliştirilmiştir. Programda geliştirilen konular amaç ve davranışları belirlenerek bir bütün olarak yeniden düzenlenmiştir. Bu durum derslerin işlenişinde dikkate alınacaktır. Dikkat edilecek bir diğer husus 9. ve 10. sınıf müfredatlarının ve ünite sayılarının değişmesi nedeniyle Atatürkçülük konuları ile Süryani, Ermeni ve Pontus ile ilgili konular işleneceği ünitelerin adı değişmiş yâda aynı başlık adı altında bulunmamaktadır. Bu nedenle ilgili konular geldiğinde bu konuların işlenmesi kararlaştırıldı.
2-Konular, amaçlar, davranışlar ve açıklamalar dikkate alınarak programda belirtilen sıradaişlenecektir.
Tarih grubu dersleri zümresinin Atatürkçülük ile ilgili belirlediği konular şunlardır:
1-Ortaöğretim Tarih 9, Tarih 10 ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülükdersi öğretim programlarındaki bazı konular geliştirilmiştir. Programda geliştirilen konular amaç ve davranışları belirlenerek bir bütün olarak yeniden düzenlenmiştir. Bu durum derslerin işlenişinde dikkate alınacaktır. Dikkat edilecek bir diğer husus 9. ve 10. sınıf müfredatlarının ve ünite sayılarının değişmesi nedeniyle Atatürkçülük konuları ile Süryani, Ermeni ve Pontus ile ilgili konular işleneceği ünitelerin adı değişmiş yâda aynı başlık adı altında bulunmamaktadır. Bu nedenle ilgili konular geldiğinde bu konuların işlenmesi kararlaştırıldı.
2-Konular, amaçlar, davranışlar ve açıklamalar dikkate alınarak programda belirtilen sıradaişlenecektir.
Tarih grubu dersleri zümresinin Atatürkçülük ile ilgili belirlediği konular şunlardır:
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı haftasında, Cumhuriyetçilik ilkesi
açıklanarak demokrasi ile ilişkisi üzerinde durulacaktır.
10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü’nde Atatürk’ün siyasi hayatı ve ileri
görüşlülüğü anlatılacaktır.
24 Kasım Öğretmenler Günü’nde Atatürk’ün eğitim felsefesi ve Türk milli
eğitimine verdiği önem anlatılacaktır.
18 Mart Çanakkale Zaferi ve Türk Şehitlerini Anma Günü’nde Atatürk’ün
askeri kişiliği açıklanacaktır.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı haftasında, TBMM’nin açılışı,
milli egemenliğin demokrasi ile ilişkisi açıklanacaktır.
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı haftasında Atatürk’ün
Türk bağımsızlığına verdiği önem, Samsun’a çıkışı ve milli bilinci uyandırışı
işlenecektir.
c) Tüm tarih derslerinde
öğretmenler işleyeceği konuları öğrencilere bir ders önceden bildirerek
öğrencilerin derse hazırlıklı gelmeleri sağlanacaktır. Ünite ve konu başlarında
yer alan hazırlık çalışmaları soruları cevaplandırılarak öğrenciler derse hazır
hale getirilecek. Konu bitiminde yer alan tamamlayıcı ve değerlendirmeye
yönelik sorularla ders değerlendirilecektir. Öğrencilerin derse hazırlıklı
gelmelerinde ve araştırmaya yönelmelerinde yardımcı olması amacıyla derse
hazırlık çalışmaları (Değişik:5.10.2007/26664 RG,) sayılı Sınıf Geçme Yönetmeliğinin
21.maddesine göre sözlü notuyla değerlendirilecektir. Tüm tarih grubu
derslerinde konuların niteliğine göre araştırma metodu, soru-cevap metodu
anlatım ve karşılaştırma metodu uygulanılması kararlaştırıldı.
8.MADDE
Zümre başkanı Cevheri GÜZEL ; Talim
ve Terbiye Kurulu’nun 30.07.2003 tarih ve 226 sayılı kararıyla kabul edilerek, Ağustos
2003-2551 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan “Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve
Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge”yi okudu.
Eğitim Öğretim faaliyetlerinde Planlamanın esas olduğunu belirterek
Ünitelendirilmiş Yıllık Plan ve Ders Planlarının bu yönergedeki açıklamalara
uygun olarak yapılması ve derslere Planlı bir şekilde girilmesi gerektiğini
belertti.
9.MADDE
A.(Değişik:5.10.2007/26664 RG,) sayılı Sınıf Geçme Yönetmeliğinin
18. maddesi incelendi. Buna göre Yazılı sınavların en az bir hafta önceden
öğrencilere duyurulmasına bir gün içinde ikiden fazla sınav yapılmamasına ve
yazılıların bir ders saati süresinde yapılması kararları gözden geçirildi.
Sınavların çok sorulu ve kısa cevaplı, klasik, test ve boşluk doldurma yöntemlerinin
bir arada kullanarak yapılması kararlaştırıldı.
B. Proje ve performans görevleri öğrencilerin yıl içersinde verilen
görevleri doğru, kullanılabilir,eksiksiz bir şekilde ve zamanında teslim
etmelerine bakılarak değerlendirmenin yapılması kararı verildi.
Ölçme değerlendirmedeki
esaslar:
a)Yazılı sınavlar için alınan kararlar:
—Yazılı sorularının Tarih
öğretiminin amaçlarına uygun, düşündürücü, sebep-sonuç ilişkisini kurabilecek nitelikte olması
kararlaştırıldı.
—Soru sayısı olarak; Çok sorulu,
kısa cevaplı soruların yanında, uzun cevaplı sorular da sorulacak, boşluk
doldurma , doğru-yanlış ve test
şekillerinde hazırlanacak olan
yazılı sorularının sayısının en az 7 olması kararlaştırıldı.
—Sınavda her sorunun not baremi
öğrenciye bildirilecek, yazılı kâğıdını nasıl kullanacağı anlatıldıktan sonra
bundan da puan verileceği öğrenciye duyurularak uygulanacak.
—Kapsam olarak; Müfredat
programının başından itibaren yazılı soruları hazırlanacak, 2. yazılı
sınavlarda yeni konulardan %80, daha önceki konulardan %20 oranında soru
sorulması kararlaştırıldı.
—Sınav sonrasında, genel hatalar
belirlenecek başarısız olunan konularda hazırlık soruları verilecek, konunun
tekrarı sağlanacak.
--- Aynı derslere giren zümre öğretmenleri sınavlarını ortak bir şekilde
yapacaklardır.
b) Proje ve performans için
alınan kararlar:
—Öğrencilerin hazırlık çalışmalarındaki özeni ve aktiviteleri,
— Proje
Hazırlama, Plana Yayma Ve Uygulama Başarısı
--- Kendisini
Geliştirmek Amacı İle Ödevi Bizzat Yapması
--- Kendisini Geliştirmek
Amacı İle Projeyi Bizzat Yapması
C) 08.12.2004
tarih ve 25664 sayılı Sınıf Geçme Yönetmeliğinin 18. Maddesi incelenerek
sınavların değerlendirme ölçütleri ve tarihleri ders saat sayılarına göre
yazılı adetleri şöyle tespit edildi.
Tarih
9: 2 yazılı, 1 proje, 1 performans.
I.
Dönem Sınav Tarihleri:
I.
Yazılısı Kasın ayının 2. Haftası
II.
Yazılısı Ocak ayının 2. Haftası
II.
Dönem Sınav Tarihleri:
I.
Yazılı Mart ayının 5. Haftası
II.
Yazılısı Mayıs ayının 4. Haftası
Tarih
10: (2 Saatlik): 2 yazılı, 1 proje, 1
performans.
I. Dönem Sınav Tarihleri:
I. Yazılısı Kasın ayının 3. Haftası
II. Yazılısı Ocak ayının 2. Haftası
II.
Dönem Sınav Tarihleri
I. Yazılı Nisan ayının 1. Haftası
II. Yazılısı Mayıs ayının 4. Haftası
T.C.
İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük: 2 yazılı, 1
proje, 1 performans.
I.
Dönem Sınav Tarihleri:
I.
Yazılısı Kasın ayının 3. Haftası
II.
Yazılısı Ocak ayının 2. Haftası
II. Dönem
Sınav Tarihleri:
I.
Yazılı Nisan ayının 1. Haftası,
II.
Yazılısı Mayıs ayının 4. Haftası
Yukarıdaki tarihler öğrenci, okul ve konuların sınıflarda
işleniş durumlarına göre bir hafta ileri ve ya geri alınabilecektir.
10. MADDE
Ders dışı eğitim çalışmaları ve ödevler konusunda 2300
sayılı Tebliğler Dergisi ve 20336 sayılı resmi gazete gözden geçirildi.
Uğur ÜNLÜ bu konuda, ödevlerin öğrencinin düşünce gücünün yanı sıra
iletişim kurabilme, kaynaklardan faydalanabilme yetisini geliştirmek üzere
verildiğini ayrıca ödevlerin, öğrencinin kendisini geliştirmesinin bir görev
olduğu bilincine varmasını sağladığını belirtti.
Proje konularının zümre
öğretmenlerince tespit edilip, ayrıntılı bir şekilde gösterilmesi ve ödev
konularının öğrencilere Kasım ayının başından itibaren bildirilmesi, Nisan ayının
ikinci haftasında toplanması kabul edildi.
Uğur ÜNLÜ , proje konularında bulunması gereken hususları
şöyle açıkladı:
- Proje konuları açık ve net olmalıdır.
- Proje verilirken
öğrencilerin kabiliyet ve ilgi alanları dikkate alınmalıdır.
- Projeler,
öğrenciyi düşünmeye sevk etmelidir.
- Proje
konuları öğrencide ilgi uyandırmalıdır.
- Projelerin hazırlanmasında
kullanılacak yardımcı ve kaynak eserler tavsiye edilmelidir.
- Proje
konuları, araştırma ve incelemeye yönelik olmalıdır.
-Çağımız
teknoloji araçlarından yaralanmalarında serbest bırakılmalıdırlar.
- Proje
incelenirken göz önünde bulundurulacak kriterler öğrenciye açıklanmalıdır.
-Öğretmen, proje
alan öğrencilerle periyodik olarak ödevin hazırlanış safhasında ilgilenerek
öğrenciye yön vermelidir.
Cevheri GÜZEL proje konularının
okulun ve çevrenin imkânları göz önüne alınarak verilmesi gerektiğini, ayrıca serbest proje
konularının verilebileceğini belirtti.
Kararlar: Proje konuları; yönetmelikler, Atatürk ilke ve
inkılâpları, müfredat programı ve yaşadığımız çevre dikkate alınarak belirlenecek. Kullanılacak yöntemler, inceleme, tanıtma,
röportaj, gözlem çalışması. Proje
konuları her öğrenciye ayrı konularda ferdi ödev veya grup ödevi olabilecek
şekilde verilecek. Seçilen projenin niteliğine göre öğrencilerin aralarında iş
bölümü yapmaları sağlanacak.
2013–2014 Eğitim-öğretim yılında öğrencilere
verilecek proje konuları aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
SIRA NO
|
DEĞERLENDİRİLECEK
HUSUSLAR
|
PUAN
|
DÜŞÜNCELER
|
1.
|
Proje
Hazırlama, Plana Yayma Ve Uygulama Başarısı
|
10
|
|
2.
|
Proje
İçin Gerekli Bilgi Doküman Araç-Gereç Toplanması Ve Kullanılması
|
15
|
|
3.
|
Kendisini
Geliştirmek Amacı İle Projeyi Bizzat Yapması
|
15
|
|
4.
|
Proje Hazırlama
Sırasında Ders Öğretmeni İle Diyalog Kurması
|
5
|
|
5.
|
Kaynak
Kişiler İle Varsa Kaynak Guruplar İle İletişim Kurabilme
|
10
|
|
6.
|
Projenin
Doğruluk Ve Kullanabilirlik Derecesi
|
20
|
|
7.
|
Projenin
Özenle Yapılması, Tertip Temizlik Ve Estetik Görüntüsü
|
15
|
|
8.
|
Düzgün
İfade Kullanma Ve Anlaşılabilir Olması
|
10
|
PROJE KONULARI
TARİH –9
DERSİ PROJE KONULARI:
1- Yöremizdeki
tarihi eserlerin fotoğraflarıyla birlikte tarihçesinin araştırılması ve
öneminin belirtilmesini araştırınız.
2- Eski Türk destanlarını araştırınız.
3- Göktürk Kitabeleri hakkında bilgi veriniz.
4-İslamiyet’ten önceki Türklerin ekonomik ve sosyal
hayatlarının araştırılması.
5-İslam Medeniyetinin diğer medeniyetlere tesirini
araştırınız.
6-Endülüs Emevilerinin bilim ve sanat alanında Avrupa
Medeniyetine etkilerini araştırınız.
7-Abbasilerin bilime verdiği önemi araştırınız.
8-Divan-ı Lügat-it Türk, Kutatgu Biligin Türk tarihindeki
önemini inceleyiniz.
9-Çaka Bey’in Türk denizciliğindeki yerini araştırınız.
10-Alpaslan ve hayatını inceleyiniz.
11-Anadolu’nun Türkleşmesini Siyasi, sosyal ve ekonomik
yönden araştırınız.
12-Kervansarayların Selçukluların ticari ve sosyal
hayatındaki yeri ve önemini belirtiniz.
13-Haçlı Seferleri’nin sonuçları, Türk ve Dünya tarihindeki
önemini araştırınız.
14-Oğuz boyu ve gelişimini araştırınız.
15-Kavimler Göçünün Türk ve Dünya tarihi açısından önemini
araştırınız.
16-Anadolu Türk denizciliğinin gelişmesini inceleyiniz.
17-Büyük Selçuklu Devletinin hâkimiyet alanlarını ve o
bölgedeki etkilerini yazınız.
18- B. Selçuklu Devletinin yıkılmasını ve ortaya çıkan
devletleri araştırınız.
19-Anadolu Türk Beyliklerinin Türk tarihindeki siyasi ve
kültürel önemini inceleyiniz.
20Anadolu’da İlk Türk Beylikleri ve Anadolu’nun
Türkleşmesindeki etkileri araştırınız.
21-Göktürk Devletini araştırınız.
22-Anadolu’da kurulan İlk Türk Beyliklerini Araştırınız.
23-Türkler’in Tarih boyunca kullandıkları takvimleri
araştırınız.
24-Hz Muhammed’in
katıldığı savaşları araştırız.
25-Malazgirt Savaşını ve sonuçlarını araştırınız.
26-Hz Ali Dönemi siyasi olaylarını araştırınız.
27-Göktürk Devletini araştırınız.
28-Endülüs Emevi Devletini araştırınız.
29-Orta Asya Göçlerinin neden ve sonuçlarını araştırınız
30-Mısır’da kurulmuş olan Türk Devletlerini
araştırınız.31-Avrupa Hun Devleti’nin tarihteki önemini araştırınız.
32-Tarihe yardımcı bilimler
TARİH –10
DERSİ PROJE KONULARI:
1-Osmanlı
Beyliği’nin Rumeli’de ki iskân siyasetinin amaçlarını ve sonuçlarını
araştırınız.
2-Osmanlı
Beyliği’nin kısa zamanda büyüme sebeplerini araştırınız.
3-İstanbul’un
fethinin Türk ve Dünya tarihindeki önemini araştırınız.
4-Yükselme
Devrinde Osmanlı Devletinin doğu siyasetini araştırınız.
5-Fatih
Sultan Mehmet’in kişiliğini ve döneminde Anadolu Türk Birliği’nin kurulması amacıyla yapılan faaliyetleri araştırınız.
6- Yavuz Sultan Selim’in hayatını,
doğu ve güney politikasını araştırınız.
7- Kanuni devri Osmanlı – Fransız
ilişkilerini ve kapitülasyonlarını inceleyiniz.
8- Piri Reis ve Türk denizciliğinin
gelişmesini inceleyiniz.
9- Ortaçağ Avrupa’sında sosyal yapı ve
Feodalite’nin çözülmesini araştırınız.
10- Coğrafi Keşiflerin sonuçlarını
inceleyiniz.(Türk ve Dünya Tarihi açısından)
11- 18. YY. Osmanlı – Rus savaşlarını
ve Küçük Kaynarca Antlaşmasını inceleyiniz.
12- Boğazlar sorunu ve günümüze kadar
olan gelişimini inceleyiniz.
13- Avrupa’da mutlakıyetten parlamenter
yönetime geçiş aşamalarını inceleyiniz.
14- Fransız İhtilalinin niçin evrensel
bir olay olduğunu inceleyiniz.
15- Sanayi İnkılâbı ve sömürgecilik
ilişkilerini inceleyiniz.
16- Vakıfların Osmanlı toplumu
hayatındaki rolünü araştırınız.
17- Tımar Sistemini devlet
yönetimindeki etkilerini araştırınız.
18- Tanzimat sonrası Osmanlı toplum
hayatında meydana gelen gelişmeleri inceleyiniz.
19- Tanzimat dönemi bürokratlarından
Mustafa Reşit Paşa hakkında bilgi veriniz
20- Osmanlı Devletinin son dönem
komutanlarından Gazi Osman Paşa ve Ahmet Muhtar Paşa hakkında bilgi veriniz
21- Osmanlı Devlet’inde eğitim
hedefleri ve eğitim kurumlarını araştırınız.
22- 2. Mahmut dönemi eğitim ve öğretim
alanındaki yenilikleri araştırınız.
23- Berlin Antlaşmasından sonra Osmanlı
Devletinin İngiltere ve Almanya ile olan ilişkileri
ve batılılaşma hareketleri.
24- 1838 Balta Limanı Antlaşması ve
Duyun-u Umumiyenin Osmanlı ekonomisine etkileri.
25- Osmanlı Devletinde Duraklamanın iç
ve dış nedenlerini yazınız
26- Aydınlanma Çağı nedir Avrupa’da ve
Türkiye’deki etkilerini araştırma
27-Osmanlı
duraklama ve gerileme nedenleri
28-Tanzimat
ve ıslahat fermanının getirdikleri
29-İstanbul’daki
saray, müzelerden birinin incelenmesi
30-Osmanlı
toplum yapısı, hukuk, ilmiye teşkilatı
31- Kırım
Harbi ve Paris Antlaşmasını araştırınız.
32-
Ermeni sorunu
33-Kapitülasyonlar
ve Osmanlı ekonomisini etkileri
34-Osmanlılarda
Tüketiciyi koruyan yasalar ilgili araştırma
35.Akşemsettin
hayatı ve eserleri
36.
Osmanlı hukuk sistemi
TC İNKİLAP TARİHİ VE
ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ PROJE KONULARI:
1. I. Dünya savaşı öncesi ve sırasında
Osmanlı Devletini paylaşmak için yapılan gizli ve açık anlaşmaları araştırınız.
2. Mondros ateşkes antlaşmalarının
sonuçlarını yazınız.
3. Sakarya Savaşı ve Türk İstiklal
mücadelesi içerisindeki yeri ve öneminin incelenmesi.
4. Çok partili hayat ve Cumhuriyet
halk Fıkrası’nın Türk siyasi hayatındaki yerinin incelenmesi.
5. Şeyh Sait İsyanı ve Menemen
Olayı’na zemin hazırlayan olayların incelenmesi.
6. Yeni Türk Devletinin Cumhuriyet
dönemindeki kalkınma çalışmalarını araştırınız.
7. Halifeliğin kaldırılmasının Türk
dış siyasetindeki önemini ve laiklik uygulamasını araştırınız.
8. Eğitim ve hukuk alanında
yenileşmede karşılaşılan zorluklar nelerdir? Tevhidi-i Tedrisat Kanunu hakkında
bilgi veriniz.
9. Cumhuriyet döneminde Türk dış
siyasetinin ana ilkeleri nelerdir? Ülkemizi tehdit eden iç ve dış tehditleri yazınız.
10. Irak ve Musul sorunlarını
inceleyiniz.
11. Atatürk ilkelerinin Türkiye’nin
kalkınmasındaki rolünü araştırınız.
12. Osmanlı Devletinde Ermeni Sorunu
nasıl ortaya çıkmıştır ve sonuçlarını yazınız
13. Atatürk’e göre Tarih Anlayışı ve
Tarih araştırmalarına verdiği önemi yazınız
14. MilliMücadeleninbaşlaması ve Türk
Milletimin bağımsızlık düşüncesinin araştırılması
15-Atatürk’ün fikir hayatı ve eğitimciliği
16-Erzurum ve Sivas kongrelerinin Milli Mücadeledeki yeri
17-Lozan ile çözümlenemeyen sorunların, cumhuriyetin ilk
yıllarında nasıl çözümlendiği
18-Çanakkale savaşlarında Mustafa Kemal’in çalışmaları
19-Atatürkçü düşünce sistemini oluşturan etkenler
20-İlk TBMM’nin açılmasını sağlayan sebepler ve çalışmaları
21. Lozan Konferansı ve Antlaşması
22.Montrö Boğazlar Sözleşmesi
23. Bu dönemi kapsayan kitap ya da romanların incelenmesi
24.Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ve kişisel özelliklerini
araştırınız.
25- Cumhuriyetin İlanından sonra
Toplumsal Alanda Yapılan yenilikleri araştırınız.
26- Cumhuriyetin İlanından sonra Ekonomik
Alanda Yapılan yenilikleri araştırınız.
27- Cumhuriyetin İlanından sonra Siyasi
Alanda Yapılan yenilikleri araştırınız.
28- Cumhuriyetin İlanından sonra
Eğitim-Kültür Alanında Yapılan yenilikleri araştırınız.
29- Atatürk İlkeleri
PROJE
KONULARINA KAYNAKLAR
§ Ders
kitapları
§ Çeşitli
ansiklopediler ( Ana Britanica, Meydan Larusse vb.)
§ Doğuştan
Günümüze Çağdaş İslam Tarihi
§ Prof.
Yaşar Yücel – Prof. Ali Sevim, Türkiye Tarihi
§ Yılmaz
Öztuna, Türkiye Tarihi
§ A.
Mumcu, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük
§ İsmail
Hakkı UZUNÇARŞILI- Osmanlı Tarihi
§ Fahir
ARMAOĞLU – Dünya Siyasi Tarihi
§ Prof.Dr.Hamza
Eroğlu: Türk İnkılabı
§ Prof.Dr.Toktamış
Ateş:Türk DevrimTarihi
§ Prof.Dr.İbrahim
KAFESOĞLU:Türk Milli Kültürü
§ www.ttk.gov.tr gibi internet siteleri
Yukarıda yazılan kaynaklar
okulumuzda ve ilimizdeki kütüphanede mevcut olduğu belirtildi..
SONUÇ OLARAK: Ödev konularının araştırmaya
yönelik olmasına, takip çizelgesi ve değerlendirme formu kullanılmasına karar
verilmiştir.
11.MADDE
Uğur ÜNLÜ: Sosyal bilimler arasında
tarihin görevi çok önemlidir. Dün-bugün gelecek arasında ilişki kurmayı hedef
alan bu bilim dalının doğru bir bilinç oluşturmada rolü büyüktür. Bu nedenle
klasik yöntemler yerine aktif öğretim yöntemleri, yerel tarih çalışmaları,
müzeler ve teknolojik araçlar tarih öğretimini daha zevkli kılacaktır.
Cevheri GÜZEL: Tarih dersini işlerken bir tek metodun
yeterli olmayacağını birden fazla yöntem ve tekniğin kullanılması gerektiğini
belirtti. Bu konuda etkin ders anlatım metotları, bilgisayar ortamından
yararlanma üzerinde durdu. Dersimizde sadece öğretmenin ders anlatması ile
kalmayıp öğrencilerin derse katılımları sağlanmalıdır. Mutlaka derste
soru-cevap şekliyle konular pekiştirilmelidir Öğrencilere geçmişteki olayların
yaşanıp bitmediği, aksine günümüz dünyasını nasıl şekillendirdiği kavratılabilmelidir.
Öğrencilerde bilgilerin kalıcı hale getirilmeye çalışılması isteniyorsa gözlem
metodunun etkili olacağı kanaatindeyim. Buna yönelik anlatılan konularla ilgili
geziler düzenlemek, tepegöz ve CD kullanmak mutlaka faydalı olacaktır. Ayrıca
bir öğrenciye kazandırılabilecek en güzel becerilerden bir tanesi” nasıl
öğreneceğini öğretmek”tir. Bilgiye nasıl ulaşacağını, ulaştığı bilgiyi nasıl
kullanabileceğini öğrenmiş bir öğrenci için başarı kaçınılmazdır. Cevheri GÜZEL
gösterilecek Cd. Slayt, sunum vb etkinlikler yapılmadan önce bu konuda idareye
bilgi verilmesi gerektiğini söyledi.
Uğur ÜNLÜ : Analiz, sentez
yöntemiyle öğrencilerin konular arasında bağlantı kurarak bilgiler kalıcı hale
getirilmeye çalışılmalıdır. Özellikle yeni sınav sisteminde bu yöntem daha
faydalı olacaktır. Anlatılan konuların kalıcı olup olmadığı mutlaka
değerlendirilmeli ve ders sonunda öğrencilere konuyla ilgili sorular
sorulmalıdır. ÖSS’de öğrencilerin tarih sorularında başarılı olabilmesi için
daha önceki yıllarda çıkan sorular mutlaka konuların sonunda çözülmeli, bunun
yanı sıra öğrencilerin test sorularında başarılı olabilmesi için derslerde
konularla ilgili örnek testler çözülmeli ve öğrenciye yorum gücü
kazandırabilmek için çok kitap okumaları teşvik edilmelidir. Derslerde
kullanılacak metotların gösteri, anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım,
tümdengelim metotları olabileceğini ancak bu metotları işlerken aşağıdaki
hususlara dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
Takrir metodunda, planlı ve
programlı olmanın öğrenciyi iyi motive etmenin, konuyla ilgili geniş bilgiye
sahip olmanın, akıcı ve öğrenci seviyesine uygun bir dil kullanılmasının
Soru-cevap metodunda, sınıfın iyi
motive edilmesi, öğrencilerin derse hazır gelmesinin sağlanması, soruların
düşündürücü olması, geniş ölçüde zihni faaliyette bulunmayı sağlaması ve
soruların yumuşak ve güven verici bir şekilde kullanılması.
Tartışma metodunda, konuların güncelleştirilmesi,
öğrencilere yapıcı yaratıcı bir düşünme kabiliyeti ile serbest konuşma
alışkanlığı kazandırılması.
Cevheri GÜZEL, siyasi olayların
seyrinden çok sebep sonuç ilişkileri üzerinde durularak, ayrıntı sayılabilecek
tarihlere, yer ve kişi isimlerinin ezberletilmemesi gerektiğini belirtti.
Bilgileri görsel hale getirmek, somutlaştırmak için karikatürler, temsili resimler
görsel materyallerin kullanımının tarihsel metinleri kavramayı
kolaylaştıracağını belirtti.
SONUÇ OLARAK :
—Anlatım,
soru-cevap, gezi-gözlem ve görsel araçların kullanılması ( slayt, bilgisayar,
televizyon vs. etkin kullanılmasına )
— ilgili
zümreler ile etkili bir iletişim kurulmasına.
—Öğrencilerin
konulara ilgi duymaları, kolay kavramaları için hazırlık çalışmaları yapmaları
sağlanacak,
—Ders
araç gereçlerinin kullanımına daha fazla dikkat etmek,
—Haritalar,
şemalar, grafikler üzerinde açıklamalar yapılarak sonuçlara varılması,
—İşlenen
konulardan elde edilen bilgilerin öğrenciler tarafından özümlenmesine konuların
güncel olaylarla birleştirilip işlenmesine önem verilecek ve öğrencilerin
ezberciliğe yönelmelerini önleyici tedbirler alınacak.
—Rolleştirme
ile öğrenci merkezli eğitim ortamı yaratılması kararlaştırıldı.
—Kazanımlarla
ilgili belgesellerden, filmlerden, müzeler ve tarihi mekânlardan
yararlanılmasına
—Ünite
içeriklerine uygun kitap listeleri belirlenerek, bu kitapların öğrencilere
okutulmasına
—Etkinlikler
tasarlanırken öğrencilerin öğrenme stilleri, farklı zekâ türlerine ilgi,
ihtiyaçları okulun ve çevre göz önüne alınmasına karar verildi.
12.MADDE
Okulumuzda yer alan tarih haritalarının düzenli ve
dönüşümlü bir şekilde kullanılmasına öğrencilerimizin okul kütüphanesinde
bulunan kaynaklardan faydalanmasını sağlanmasına karar verildi.
13.MADDE
Tarih
9 dersinde mekân bilgisi ve harita okuma becerisi kazandırmak amacıyla Coğrafya
öğretmeniyle, İslam Tarihi konularında Din Kültürüve Ahlak Bilgisi
Öğretmeniyle, Orta Asya Türk Devletleri Kültür ve Uygarlığı konusunda Edebiyat
Öğretmeniyle, Romen rakamları, takvimleri dönüştürme konularında Matematik
öğretmenleri , Tarih 10 dersinde Osmanlı kültür ve uygarlığı, divan şiiri,
Rönesans gibi konularında Edebiyat Öğretmeniyle ile işbirliği yapılması kararı
alındı. T.C. İNKILÂP TARİHİ VEATATÜRKÇÜLÜK
*1. Dünya
Savaşı ve Cepheler konusunda Coğrafya öğretmenleri ile,
*Ekim ayının
son haftası Cumhuriyet Bayramı nedeniyle bütün zümre öğretmenleriyle,
*Kasım ayının 2. haftası 10
Kasım Atatürk’ü Anma Haftası nedeniyle bütün zümre öğretmenleriyle,
*Halifeliğin
Kaldırılması ve Önemi konusunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ile,
*Yeni Türk
Harflerinin Kabulü konusunda Edebiyat öğretmenleri ile,
*Toplumsal Yaşayışın
Düzenlenmesi konusunda Felsefe öğretmenleriyle,
*Bayındırlık
ve Ulaştırma Alanında Yenilikler konusunda Coğrafya öğretmeni ile,
*23 Nisan Ulusal Egemenlik ve
Çocuk Bayramı konusunda bütün zümre öğretmenleri ile,
*19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik
ve Spor Bayramı konusunda bütün zümre öğretmenleri ile,
*Türkiye’nin
Karşılaştığı İç ve Dış Tehditler konusunda Coğrafya öğretmeni ile görüşmeler yapılarak işbirliğinde bulunulacaktır.
14.MADDE
Uğur ÜNLÜ: Kişilerin öncelikle kendi
bölgesiyle ilgili tarihi olayları merak etmesi çok doğaldır. Bu nedenle kişinin
kendi şehri ile ilgili müzeleri gezmesi, tarihte önemli başarılara imza atmış
olan büyüklerini tanıması ve araştırması yerel tarih çalışmalarıyla mümkün
olmaktadır. Yerel tarih çalışmaları öğrencilerin önce yakınındakileri bilmesi
ve sonra bunları genele yaymasında kolaylık sağlayacağından Tarih öğretiminin
amacı ve kapsamıyla ilgili problemi çözmemizde bize yardımcı olacaktır
Cevheri GÜZEL: Derslerde resimlerin
etkili olarak kullanıldığı bilginin yanında bol miktarda kaynakların
gösterildiği, öğrencinin bir küçük tarihçi olarak görülüp değişik problemlerle
karşılaştırılması ve bunları çözmekle görevlendirilmesi dersin sevilmesini
sağlayacaktır.
Tarih dersini öğrencilerinin
sevmemesinin nedeni ezberle karşılaşmış olmasıdır. Sebepleri bilen merak eden
insanlar ezberlemezler. Bu nedenle tarih öğretiminin başlıca amacının öğrenmeyi
öğretmek olduğunu belirtti.
SONUÇ OLARAK: a. Öncelikle öğrencilere tarih dersinin sevdirilmesine,
derse motive edilmesine,
b. Öğrencinin seviyesine inilerek, basit ve günlük kelimeler
kullanılarak dersin işlenmesi
c. Ders işlenmeden önce bir önceki konu ile bağlantı
kurulması
d. Öğrencilere isimleri ile hitap edilmesi,
e. Öğrencilerin aktif olarak
derse katılımının sağlanması, farklı yorum getiren öğrenciye gerektiğinde sözlü
notu verilmesi,
f. Konu işlenirken
yazı tahtasının uygun olarak kullanılması,
g.Öğrencilerin
soru-cevap ile derse katılımının sağlanması, kavrama güçlerinin göz önünde
bulundurulması
h. Anlaşılamayan konuların tekrar edilmesi,
ı. Ünite sonlarında
konu testlerinin yapılması,
i. Zayıf öğrenciler
üzerinde daha fazla durulması,
j. Ders araç ve
gereçlerinden yararlanılması,
k. Sosyal, kültürel ve sportif
çalışmalara katılan öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesine,
l.Tarih dersinde başarısız olan
öğrenciye ders işlenişi sırasında kolay sorular sorarak öğrencinin derse katılmasını sağlayıp,
sözlü notuyla değerlendirerek başarısını yükseltip tarih sevgisinin kazandırılmasına
m. Öğrencileri üniversiteye
hazırlamak için son yıllarda tarih dersinden üniversite sınavlarında çıkmış
sorularının takip edilerek
derste çözülmesine ve bu sorulardan da yararlanılarak konuların daha iyi kavratılmasına,
n. Sınıfta öğrencilerin duygu ve düşüncelerine sık sık yer
verilmesine,
o. Öğrencileri boş zamanlarında kütüphaneye
yönlendirilmesine, karar verildi.
15.MADDE
Cevheri GÜZEL
deslerde sürekli üniversite sınavlarına vurgu yapılarak, öğrencilerin motive
edilmesini, geçmiş yıllarda çıkmış soruların konu ile ilişkilendirerek
öğrencilerle birlikte çözülmesini, Ünite sonlarında test çözme ödevleri
verilmesi gerektiğini belirtti.
Test çözme teknikleri konusunda öğrencilerin
bilgilendirilmesi. Konularla ilgili testler çözme ve LYS-YGS de çıkmış soruların çözdürülmesine karar verildi.
16.MADDE
Zümre başkanı Cevheri GÜZEL alınan kararların öğrencilerimize başarı getirmesini
dileyerek toplantıya son verdi.
KARARLAR
1.
Teknolojik araç ve gereçlerden imkânlar ölçüsünde ders
işlenişinde yararlanılacak.
2.
Okulun imkanları ölçüsünce T.C İnkılâp Tarihi ve
Atatürkçülük dersi harita seti alınacak.
3.
Öğrencilerin Okul
içinde ve dışında katıldıkları çeşitli akademik, sosyal, sportif ve kültürel
yarışmalarda başarı elde eden, Okulumuzu güzel bir şekilde temsil eden
öğrencilerin bu başarıları sözlü notu ile değerlendirilecek.
4. Ünite
Sonlarında test sorusu çözme ödevleri verilecek.
5. Tarih
Dersini sevdirmek ve öğrencilerin ilgilerini arttırmak amacıyla yerel Tarih,
Sözlü Tarih ve Yakın Tarih ile ilgili araştırma ödevleri verilecek.
6. Öğrenci
çalışmaları ve Etkinliklerinin Sınıf Panolarında sergilenmesi sağlanacak.
7. Proje
ödevleri verilirken Ödev yönergeleri de hazırlanarak öğrenciye verilecek, Ödev
değerlendirme ölçütleri bu yönergede belirtilecek.
8. Öğrenci
başarısını arttırmak ve motive etmek amacıyla her sınav sonucunda sınıfta en
yüksek notu alan öğrenciye ödül verilecek.
9. Başarısız
öğrencilerle bire bir görüşmeler yapılarak, rehberlik yapılacak.
10. Tarihe ilgi
duyan, ders dışında kendiliğinden araştırma yapan, tarihi roman, dergi,kitap
okuyan öğrenciler ödüllendirilecek.
12.09.2013
UYGUNDUR
Cevheri GÜZEL
Uğur ÜNLÜ
ZÜMRE BAŞKANI TARİH
ÖĞRETMENİ
OKUL MÜDÜRÜ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder